Učenje jezika kroz pesmice

avgust 28, 2017

Muzika i ritam je ono što većina ljudi, ali i dece voli. Muzika je nešto što nas pokreće, što u nama budi osećanja, kako pozitivna tako i negativna i kao takva je neizostavni deo našeg života. Slušamo je skoro svaki dan, bilo to u automobilu na puta do posla ili puštanjem radia dok nešto radimo. Iako svako od nas preferira određenu vrstu muzike, svim njenim vrstama i podvrstama je zajedničko to što nas pokreće, čini srećnima i pruža nam zadovoljstvo.

Većina dece nakon što nauče da govore prve duže jezičke konstrukcije nauče kroz pesmice. I bebe reaguju na muziku, ona ih smiruje, uspavljuje i zato se njima najčešće puštaju uspavanke. Korak po korak pesmice postaju komlikovanije, ali i brže jer su deca kako rastu u stanju da razumeju ono što čuju, a nakon nekoliko slušanja i da upamte.

I u procesu učenja stranog jezika pesmice su neizostavni deo. Slušanje pesmica na stranom jeziku je poželjno i smatra se dobrim načinom učenja stranog jezika. Mnogi su skeptični kada su pesmice u pitanju i smatraju ih neozbiljnim. Međutim, značaj pesmica u učenju stranog jezika kod dece je veliki i zato ga treba primenjivati.

Na početku učenja stranog jezika pesmice koje se deci puštaju su jednostavne i lake za pamćenje. One se uglavnom sastoje od na primer 3 stiha koja se u toku trajanja pesmice naizmenično ponavljaju. Zbog svoje strukture ove pesmice deca sa lakoćom usvajaju. U daljem toku učenja one postaju sve komplikovanije i duže, ali deca su pošto su se već upoznala sa stranim jezikom na kome ih čuju u stanju da ih bez problema usvajaju.

Sva deca vole kako muziku tako i pokret. Vole da budu aktivna, jer je to u njihovoj prirodi. Retko koje dete nece odreagovati na prvi ton neke pesmice. Učenje stranog jezika uz pomoć pesmica je jedan od načina kako motivisati dete da učestvuje na času.

Pemice kao deo procesa učenja treba da budu praćene pokretom. Tekstovi pesmica se ne prevode deci već se pomoću pokreta njima predstavlja ono što pesmica u prevodu znači. Ovakvo pevanje je aktivno jer je praćeno pokretom i samim tim deca ih brže usvajaju. Najpoželjnije je da je pesmica praćena i slikom, tada je deci još interesantnije i ona ih još brže uče.

Kako deca da nauče strani jezik kroz pesmice?

Deca pevanje pesmica i na maternjem i na stranom jeziku doživljavaju kao svoj mali nastup, pogotovo pred nepoznatima. Oni očekuju da nakon izvođenja dobiju aplauz ili bar pohvalu kako je bio odličan. Dete se nakon toga oseća ispunjeno, zadovoljno i beskrajno srećno. Zbog ovoga pesmice treba da budu sredstvo koje će dete privući da učestvuje u nastavi, da ih usvaja i da ih peva. Dešava se da deca zbog svoje stidljivosti ne žele da pevaju pesmice iako ih znaju. U takvim situacijam dete ne treba prisiljavati da peva, već ga treba pustiti da samo odluči. Nasuprot stidljivoj deci dešava se da deca budu jako komunikativna, opuštena i da žele da samostalno izvedu naučenu pesmicu. Svako dete koje to želi treba pustiti da peva, odvojiti nekoliko minuta da ono bude u centru pažnje jer će to pozitivno uticati na drugu decu. Kada vide da je to dete dobilo aplauz za samostalno izvođenje pesmice, većina ostale dece, iako do tada možda nisu, poželeće da i na njih bude usmerena sva pažnja u trajanju od nekoliko minuta i naravno nakon toga aplauz.

U toku jednog časa je dovoljno da se odslušaju i otpevaju dve pesmice. Čas treba da bude koncipiran tako da na početku bude jedna, a pri kraju druga pesmica. Posle svake pesmice treba da sledi aktivnost kao što su igra memorije koja će se odvijati sedeći. Deca se tokom pevanja i igranja umore, ali i na pozitivan način uznemire i budu usplahirana tako da im je pasivna aktivnost potrebna da se smire i odmore.

I ostale aktivnosti, naravno gde je potrebno, treba da budu praćene muzikom sa rečima ili samo određenom melodijom. Aktivnosti poput muzičkih stolica, vrućih krompirića zahtevaju da budu praćene muzikom. U ovakvim aktivnostima muzika treba da bude brža i dinamičnija jer će njima to igru učiniti uzbudljivijom.

U aktivnostima kao što su crtanje ili bojenje dobro je puštati im pesmice na stranom jeziku, čak i one koje do tada nisu čuli, jer će ih oni radeći zadatak koji su dobili svakako usvajati. Čak je poželjno da profesor peva bez muzike dok deca na primer boje jer će ona nesvesno početi da ga prate. Na taj način profesor će čuti koje dete je u koliko meri usvojilo pesmicu.

Sličan metod u procesu učenja poput pesmica su i crtani filmovi. Crtani filmovi su nešto što svako dete voli i čemu se raduje i retko kad će odbiti da gleda.

Crtani filmovi na stranom jeziku su dobri jer ono što dete čuje povezuje sa slikom koju vidi. Međutim najproduktivniji metod je kada se crtani film gleda aktivno, a ne pasivno. To znači da profesor tokom gledanja crtaća pravi pauze i deci postavlja konkretna pitanja vezana za odgledano. Na ovaj način se uče i nove reči kao i fraze jer profesor u toku pauze naglašava ono što misli da deca treba da nauče. Ovakvo gledanje crtanih filmova ima najbolji efekat u procesu učenja.

Pesmice koje se slušaju na času treba da budu povezane sa gradivom koje sa na istom obrađuje. U koliko se rade na primer boje, pesmica treba da govori o bojama. Na ovaj način deca ponavljaju vokabular koji su učila, ali ga i reprodukuju u glas, tako da iako neko nešto ne zna neće imati osećaj stida zbog toga. Takođe, roditelji kod kuće mogu puštati deci pesmice koje ona slušaju na času. Deci to neće smetati, već će pozitivno uticati na njih.

Svako od nas se skoro uvek iz škole stranih jezika u koju je išao kao dete seća bar nekoliko, ako ne i svih pesmica. To je pokazatelj da su one s razlogom dobre za učenje stranog jezika, ne samo što se brzo usvajaju, već se i dugoročno pamte. One ne samo što pomažu u učenju, već i decu koja ih uče čine nasmejanom i radosnom.

Ostavite komentar
Učenje stranih jezika za decu iz ugla profesoraUčenje mora biti zabavno

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Kontaktirajte nas

Delimo sa vama celokupno naše znanje. Ako želite da vidite kako to izgleda u praksi, pozovite

065 26 88 928