Školski uzrast

avgust 28, 2017

U koliko deca ne krenu sa učenjem stranog jezika u predškolskom uzrastu u školskom će sigurno pošto se već od prvog razreda susreću sa engleskim jezikom u školi. Iako su sa sedam godina još uvek mali i nezreli prvaci sada postaju učenici i njihov život se ne svodi samo na igru. Časovi, boravak u školi, učiteljica i ocene su nešto što njih treba da uozbilji i od njih napravi prave školarce.

Nastava stranog jezika u osnovnoj školi nije dovoljna da bi se strani jezik savladao. Razlog za to je veliki broj učenika u razredu i samim tim nemogućnost profesora da svakom detetu posveti dovoljno pažnje i vremena. Zato se roditelji vođeni ovom činjenicom odlučuju da svoje dete upišu na dodatne časove u školi stranih jezika.

Osnovci od prvog do četvrtog razreda još uvek nisu dovoljno zreli da strani jezik shvate dovoljno ozbiljno i zato ti časovi moraju biti prilagođeni njihovom uzrastu. Kao i kod male dece i mlađe osnovce treba motivisati za učenje i dolaske u školu stranih jezika.

Mlađi osnovci koliko god se smatrali ozbiljnijim i zrelijim od predškolaca i dalje su željni igre i zabave. Pošto u školi moraju da budu ozbiljni, na časovima u školi stranih jezika treba da se osećaju rasterećeno, opušteno, ali da njihovo učenje bude produktivno. Časovi sa mlađim osnovcima treba da budu koncipirani tako da knjiga ne bude jedino zastupljena. Oni moraju raditi iz knjige prilagođene njihovom uzrastu, ali isto tako moraju u toku nastave da imaju i igrice koje će tom času dati zabavan karakter. Oni vole logičke igre jer im predstavljaju izazov i trude se da u njima ostvare najbolji rezultat. To su igre poput igre memorije, različite boardgames (društvene igre sa tablom, kockicom i čovečuljcima), pantomime, glume i drugo. Takođe oni vole da teme budu vezane za njihove omiljene likove iz crtaća pošto ih u ovom uzrastu još uvek gledaju. Ozbiljnije pesmice u odnosu na predškolski uzrast kod njih takođe izazivaju osmeh i veoma im se raduju.

Najbitnija stvar kada su mlađi osnovci u pitanju su ocene. Svaki njihov rad i trud treba nagraditi ocenom. U ovom uzrastu su za njih ocene vrlo važne jer ih dobijaju u školi i izjednačavaju ih sa školskim ocenama. Svaka dobijena petica ili A će ih dodatno motivisati da u svakom momentu budu koncentrisani, vredni i da se pokažu u što boljem svetlu. Učenje stranog jezika će za njih imati još jedan cilj, a to je nagrada u vidu odlične ocene.

Časovi sa mlađim osnovcima treba da budu kako edukativni tako i kreativni. Oni vole kreativne igre u kojim nešto prave, crtaju, lepe. Ovakvi kreativni časovi mogu biti posvećeni u prvom semestru novogodisnjim i božićnim praznicima, a u drugom semestru uskršnjim. Na ovim časovima deca uče na kreativan način, a u isto vreme se i zabavljaju i uživaju. U koliko se ono što su napravili ili nacrtali izloži po učionici ili školi njihova radost će dodatno rasti jer će se osećati posebno i važno. Takođe neki kreativni časovi mogu biti posvećeni i danu žena kada će praviti poklone svojim mamama ili bakama, ali će čas takođe imati edukativni karakter tako što će svako dete nakon što napravi poklon opisati osobu kojoj ga poklanja.

Učenici od petog do osmog razreda ili stariji osnovci se smatraju već dovoljno zrelim i samim tim i ozbiljnijim od predškolaca. Oni su vec naviknuti na školu, na časove, na nastavu i znaju šta znači učiti ne samo strani jezik već i ostale predmete. Stariji osnovci uče već dva strana jezika u osnovnoj školi i u stanju su da shvate zašto su oni bitni. Međutim, zbog velikog broja časova, domaćih zadataka i svakodnevnog učenja učenje stranih jezika van njihove škole često doživljavaju kao napor, kao pritisak, kao maltretiranje od strane roditelja. To je ono zbog čega su i oni u ovom uzrastu još uvek deca i kao i mlađima od njih vannastavne aktivnosti moraju biti zabavne.

Pružanje otpora za pohađanje kursa stranog jezika nije ništa neuobičajeno i zato je potrebno da škola u koju roditelj upisuje svoje dete bude moderna, da svi materijali u nastavi budu prilagođeni njihovom uzrastu, da profesori budu i pedagozi kako bi uspeli da ostvare pozitivan odnos sa decom. Problem koji postoji kada su stariji osnovci u pitanju je pubertet. Pubertet je ono što od njih pravi buntovnike kojima je sve najčešće ,,smor“. Iz ovog razloga profesor mora da istovremeno kao pedagog nađe najbolji način kako će im se približiti i samim tim ih motivisati da dolaze u školu, da učestvuju u nastavi i nauče strani jezik koji pohađaju.

Kada su u pitanju stariji osnovci profesor mora biti upoznat sa temama koje su njima zanimljive. To su najčešće uspešne muzičke grupe, pevači ili pevačice koji su njihovog uzrasta i koji su njihovi idoli. Oni mogu biti jedna od tema za konverzaciju u kojoj će većina želeti da učestvuju. Takođe mladi uspešni glumci ili sportisti kao tema časa će kod njih probuditi interesovanje da se o njima priča na stranom jeziku. U koliko profesora dožive kao prijatelja koji voli isto što i oni neće odbijati da dolaze u školu i ne samo to, oni će u školu dolaziti veseli, optimistični i motivisani za učenje.

Stariji osnovci kao i predškolci i mlađi osnovci vole da na časovim budu zastupljene različite aktivnosti u koji mogu da pobede jer je i kod njih takmičarski duh stalno prisutan. Usmene igre u kojima se vezba vokabular su im jako interesantne i vrlo su motivisani za učestvovanje u istim. Takođe memorije, ali sa više pojmova u odnosu na mlađi uzrast je aktivnost koju prihvataju sa osmehom.

Iako školarce nazivamo na ovaj način zato što su krenuli u školu i samim tim dobili svoju prvu važnu životnu obavezu ne možemo ih doživljavati dovoljno zrelim da školu stranih jezika prihvate na isti način. Školu stranih jezika će smatrati za nešto ne samo korisno već i ispunjujuće tek kada se na časovima budu osećali srećno i zadovoljno. Zato je za postizanje ovog cilja neophodno da nastava u školi koju pohađaju bude školarcima dovoljno interesantna i drugačija u odnosu na nastavu u osnovnoj školi i do odbijanja ili bilo kakvog problema neće doći.

Ostavite komentar
Učenje mora biti zabavnoKoje je pravo vreme za početak učenja stranog jezika?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Kontaktirajte nas

Delimo sa vama celokupno naše znanje. Ako želite da vidite kako to izgleda u praksi, pozovite

065 26 88 928